میرعون موسوی در گفتگو با خبرنگار حوزه زنان، جوانان و خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص نحوه تربیت کودکانی که در آستانه سن بلوغ قرار دارند،اظهار کرد: نوجوانان با توجه به شرایط رشد و سن بلوغی که دارند، به دنبال مسائل ناب می‌گردند به همین خاطر حساسیت آنها بیشتر است.

وی  با بیان اینکه نوجوانان 13 تا 18 سال آموزش‌پذیرتر از دیگر دوره‌های سنی هستند، افزود: احساسات نوجوانان و جوانانی که بین 13 تا 18 سال هستند بیشتر از مسائل عقلی بروز می‌کند که برای کنترل آنها نیاز به متخصصان در حیطه جوانان داریم.

کارشناس بهداشت و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ ما در موضوع کنترل احساسات نوجوانان از سوی متخصصان بی‌بهره هستیم و خیلی در این زمینه به این موضوع کمتر پرداختیم.

موسوی گفت:‌ اولین کار برای پرداختن به تربیت کودکان و نوجوانان، پرورش نیروهایی است که از همه لحاظ به این امر اشراف داشته باشند.

وی بیان کرد: طبق نظریه اکترون که می‌گوید نوجوانی دوران هویت‌یابی است یعنی جوانان در گذر از این سن دارای هویت می‌شوند، باید دید که هویت این جوانان که در حال شکل‌گیری است را چطور هدایت کنیم.

این استاد حوزه سلامت گفت: نوجوانان در این سن چون در حال هویت‌یابی و استقلال‌طلبی هستند بیشتر در حال تست کردن مواردی هستند که عاقلانه نیست.

وی ادامه داد:‌ نوجوانان به نصحیت توجهی نمی‌کنند و مسئله بی‌توجهی جوانان به نصایح در همه خانواده‌ها رایج است چرا که آنها از حرف و نصیحت فراری هستند.

این روانشناس سلامت عنوان کرد:‌ باید متخصصان روی این مسئله کار کنند که متأسفانه در مجامع علمی روی آن کار نمی‌کنند و مغفول مانده‌ است.

موسوی گفت:‌ کار با جوانان سخت و ظریف است چرا که متقاعد کردن آنها برای کاری دشواری‌های خود را دارد. برای این کار باید نیروهایی در این حوزه پرورش دهیم چرا که جوانان در این سن خیلی آموزش‌پذیر هستند و به دوستان وهمگروهان خود وابسته‌اند و از آنها یاد می‌گیرند؛ پس باید از گروه همسالان جوانان غفلت نکنیم.

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *